ویژگی نورخطی روکار و توکار

شاید برای شما هم این سوال پیش آماده باشد که نور خطی توکار چیست و چه کاربردی دارد؟ برای توضیح باید گفت نصب این مدل چراغ در سقف‌های کاذب انجام می‌شود.

چراغ خطی توکار چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آماده باشد که نور خطی توکار چیست و چه کاربردی دارد؟ برای توضیح باید گفت نصب این مدل چراغ در سقف‌های کاذب انجام می‌شود. 
به همین دلیل در ساخت این سقف‌ها باکس یا شیارهایی مناسب با ابعاد این چراغ‌ها ایجاد کرده و پس از آن چراغ در داخل آن تعبیه می‌شود. البته از این چراغ‌ها می‌توان در بعضی دیوارهایی که شرایط خاصی دارند نیز استفاده شود.

نور خطی توکار

بعد از نصب، فریم چراغ به خوبی در این شیارها پنهان شده و قابل دید نمی‌باشد. اگر مراحل نصب این چراغ را به صورت صحیح انجام شده باشد سطح نور و محل نصب یکی خواهد شد و بیرون زدگی در سقف یا دیواری که چراغ در آن نصب شده است وجود نخواهد داشت.
با استفاده از این چراغ‌ها می‌توان انواع لاین‌های نوری مستقیم، منحنی و کرو، متناسب با قوس‌های فضا و نحوه چیدمان دکور فضا انجام داد بنابراین دست طراحان را برای طراحی نورپردازی به نحو احسن توسط این چراغ‌ها را باز گذاشته است. 
مثلاً در فروشگاه‌ها یا مراکز تجاری بهره بردن از نور خطی در سقف که امتداد آن از روی دیوار عبور می‌کند، طرح زیبایی به شکل L را به وجود می‌آورد.
این کار باعث افزایش جذابیت بصری و مدرن و شیک بودن فضای مد نظر می‌شود. 
از این چراغ‌ها می‌توان در هر محیطی اعم از اداری، تجاری، مسکونی و…استفاده کرد به شرط آنکه شرایط مناسب برای نصب چراغ خطی به صورت تو کار را داشته باشند.

 


چراغ خطی روکار


چراغ‌های خطی روکار معمولا در ساختمان‌هایی استفاده می‌شوند که بازسازی شده‌اند؛
زیرا در این نوع ساختمان‌ها امکان تخریب یک بخش وجود ندارد و ترجیح داده می‌شود برای صرف هزینه
کمتر، از انواع چراغ های خطی روکار استفاده شود.
برای اجرای مدل روکار معمولا از معماری اکسپوز استفاده می‌شود؛ به این معنا که محل اجرای این چراغ‌ها در معرض دید قرار دارد.

چراغ‌های روکار به دلیل اینکه به راحتی دیده می‌شوند؛ دارای طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی هستند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها در همه ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری توصیه می‌شود. 
نور خطی روکار بیشتر در طراحی فضاهای داخلی به کار می‌رود؛ برای مثال می‌توان از این نمونه از انواع چراغ خطی برای تزیین کناف‌ها در داخل منازل و ساختمان‌ها استفاده کرده و در عین حال یک نوردهی یکنواخت با پوشش بالا را به دست آورد.
اما بسته شرایط می‌توان از آن‌ها در فضاهای خارجی هم استفاده کرد. البته در این موارد باید سایبانی هم بر روی چراغ‌ها قرار داد تا در اثر عوامل محیطی دچار آسیب نشوند.


چراغ لاینی توکار

چراغ لاینی توکار نوعی از انواع چراغ نور خطی است که در زمان ساخت ساختمان، در سقف‌های کاذب نصب می‌شود. برای نصب چراغ خطی توکار باید باکس یا شیارهایی در داخل سقف تعبیه شوند که ابعاد آن با چراغ خطی تناسب دارد. به این ترتیب می‌توان لاین چراغ را به راحتی در داخل این شیارها جای داد.

مزیت چراغ های خطی توکار این است که تنها به صورت یک خط نوری قابل مشاهده هستند و فریم آن‌ها را نمی‌توان دید. به همین دلیل می‌توانند نمایی بسیار زیبا و متنوع را در ساختمان ایجاد کنند. به دلیل اینکه فریم چراغ در داخل سقف یا دیوار قرار داده می‌شود؛ می‌توان با خیال راحت از چراغ خطی توکار برای محیط بیرون استفاده کرد.