چراغ سیلندری چیست

 یکی از پرکاربرد ترین چراغ های مورد استفاده در روشنایی است. این چراغ ها معمولا درون سقف و به صورت توکار نصب می شوند.

چراغ های سیلندری در داخل سقف نصب می شوند و این مقاله به ویژگی ها و کاربردهای این چراغ ها می پردازد.

چراغ های سقفی سیلندری به صورت مربعی و گرد در بازار موجود است. این چراغ ها از چیپ COB استفاده می کنند که به معنای "چیپ های روی برد" است. در این مدل چراغ ها، تعداد زیادی چیپ در کنار هم قرار می گیرند و به صورت یک نقطه نورانی دیده می شوند. این نوع چراغ ها به عنوان چراغ های SPOT یا نقطه ای نیز شناخته می شوند. چراغ سیلندری از جمله چراغ های با کارایی بالا است که نور با کیفیت بالا تولید می کندرنگ ال ای دی (سفید یا آفتابی) در این چراغ ها قابل تنظیم است و مشتریان می توانند بر اساس نیاز خود از ترکیب هر دو رنگ استفاده کنند تا نور مطلوب تری را به دست آورند. همچنین، به دلیل شکل ظاهری زیبایی که دارند، این چراغ ها می توانند به عنوان المان تامین کننده نور و همچنین در نورپردازی و تزئین فضا استفاده شوندشاخص نمود رنگ چراغ سیلندری عموماً بالای 75 است و این عدد هر چه به 100 نزدیک تر باشد، نور چراغ به صورت طبیعی تر دیده می شود و اجسام زیر نور این چراغ ها به رنگ واقعی خود نمایش داده می شوند.

بدنه چراغ سیلندری عموماً از آلومینیوم ساخته می شود که باعث پایداری و کیفیت بالای آن می شود. طول عمر این چراغ ها بیش از 30000 ساعت است. چراغ سیلندری دارای کیفیت نوری بسیار مناسب است و در عین حال مصرف انرژی کمی دارد، بنابراین مشتریان می توانند آن را در فضاهای مختلف به صورت مناسب استفاده کنند.

معرفی ویژگی‌های چراغ های سیلندری 

چراغ های سیلندری نه تنها ظاهرشان با سایر چراغ‌ها متفاوت است بلکه ویژگی‌های متفاوتی هم با سایر تجهیزات روشنایی دارند در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را بیان کرده‌ایم.

1. نصب آسان

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از انواع چراغ سیلندری نصب آسان این سیستم‌های روشنایی است. برای نصب چراغ سیلندری نیازی نیست که یک پایه چراغ خاص بلند یا کوتاه آماده کنید، اتصالی به دیوار داشته باشید یا فضایی را برای آویزان کردن چراغ در نظر بگیرید، چون این چراغ‌ها درون فضایی که برایشان داخل سقف و در فضای روی کاری که برای چراغ در نظر گرفته شده نصب می‌شوند.

البته بعضی از این چراغ‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به صورت روکار هم به سقف وصل کرد تا نورافشانی محیط را بر عهده بگیرند.

 با این وجود، نصب چراغ سیلندری نسبت به سایر تجهیزات روشنایی ساده‌تر است.

2. مقاومت در شرایط جوی گوناگون

با توجه به اینکه لامپ‌های چراغ های سیلندری درون فضای بسته‌ای که برای آن‌ها طراحی شده قرار می‌گیرد، این چراغ‌ها در برابر شرایط جوی از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند؛ بنابراین می‌توانید چراغ های سیلندری راحتی در ایوان یا بالکن منزل یا مواردی که نیاز به روشنایی سقفی دارند نصب کرده و محیط را نورانی و روشن کنید.

3. طول عمر بالا

اغلب تجهیزات روشنایی موجود در بازار طول عمر محدودی دارند و نمی‌توان روی آن‌ها برای استفاده در بازه زمانی طولانی مدت حساب کرد؛ اما چراغ سیلندری این مشکل را ندارد.

 با توجه به اینکه این نسل از چراغ‌ها حاوی لامپ‌های ال ای دی هستند و این لامپ‌ها درون یک حفاظ مناسب نگهداری می‌شوند، این نسل از چراغ‌ها طول عمر مناسبی برای استفاده دارند و می‌توانید آن‌ها را روزها و ماه‌ها برای تامین روشنایی محیطی استفاده کنید.

4.صرفه‌جویی در مصرف انرژی

بزرگ‌ترین مشکلی که بر سر راه استفاده از تجهیزات روشنایی وجود دارد، مصرف انرژی بسیار بالای آن‌ها است.

برای محیط‌های روباز و فضاهای آزاد این مشکل توسط چراغ‌های خورشیدی برطرف شده، اما استفاده از این انرژی برای مکان‌های سرپوشیده هنوز هم با مشکلات زیادی مواجه است.برای روشن کردن ادارات، سازمان‌ها و فضاهایی که سقف دار هستند، می‌توانید از چراغ سیلندری استفاده کنید.این نسل از چراغ‌ها به واسطه استفاده از لامپ ال ای دی مصرف انرژی بسیار کمی دارند.به همین خاطر با کمک چند مدل چراغ سیلندری می‌توانید روشنایی روز را به محیط بیاورید و تا حد قابل توجهی در میزان مصرف انرژی کاهش دهید.

 

چراغ سیلندری