تفاوت های بین پادری های آلومینیومی سیم بکسلی و مغزی PVC

امروزه با توجه به تغییر در سبک زندگی شهری و توجه به شاخص های نظافت و زیبایی ساختمان ها ، استفاده از پادری های آلومینیومی جای خود را در طراحی داخلی ساختمان های باز کرده است

 

نظافت ساده

امروزه با توجه به تغییر در سبک زندگی شهری و توجه به شاخص های نظافت و زیبایی ساختمان ها ، استفاده از پادری های آلومینیومی جای خود را در طراحی داخلی ساختمان های باز کرده است . استفاده از پادری های آلومینیومی بخصوص در کلان شهر هایی همچون تهران که با توجه به ترافیک عبوری افراد و شرایط جغرافیایی این شهر ، لزوم استفاده از پادری های آلومینیومی  را در ساختمان های پر مراجعه همچون بیمارستان های ، بانک ها ، مجتمع های تجاری و ... را تداعی می کند . 

در گذشته نچندان دور در طراحی این پادری های برای مونتاژ پروفیل های آلومینیومی به یکدیگر از سیم بکسل استفاده میشد که بنا بر شرایط افلیمی شهر های ایران دارای معظلاتی بوده که در ادامه با برخی از ویژگی های پادری آلومینیومی با طراحی مغزی PVC آشنا می شویم : 

طول عمر بالا تر 

در پادری های آلومینیومی با طراحی سیم بکسل که معمولا از سیم بکسل های فولادی و یا آهنی استفاده می شود ، با توجه به نیاز شستشو با آب پادری های و رطوبت موجود در هوا ، دچار پوسیدگی شده و در تردد های بالا سیم بکس های پاره و به دلیل یک پارچه بودن این پادری های با سیم بکسل بکار رفته ، پادری از هم گسیخته می شود ، اما در پادری با طراحی مغزی PVC این معظل با در نظر داشتن اینکه PVC مقاوت بالا تری نسبت به رطوب داشته و پارگی یا آسیب به یکی از ردیف های مغزی PVC منجر به آسیب کلی پادری نشده مزیت این نوع پادری ها نسب به پادری های سیم بکسلی محسوب میشود .

تعمییرآسانتر

در پادری های با مغزی PVC در هنگامی که نیاز هست یک یا چند ردیف از پروفیل های آلومینیومی پادری تعمییر و یا تعویض شود ، این کار به راحتی در محل و با جدا کردن فقط ان پروفیل از پادری انجام شده ، اما در پادری های سیم بکسلی نیاز هست که کل پادری جهت مونتاژ مجدد به کارگاه انتقال یابد .

مقاومت بیشتر در تردد های بالا

در طراحی مغزی PVC به دلیل عدم سوراخ کاری پروفیل های آلومینیومی ، پادری مقاومت بیشتری نسب به طراحی سیم بکسلی که نیاز بود جهت رد کردن سیم بکسل و مونتاژ پروفیل های به یکدیگر سوراخ کاری شده که این امر موجب ضعیف شدن پروفیل ها در محل سوراخ کاری شده نسب به تردد بالا میباشد که معمولا منحر به خم شدن و یا شکستکی پروفیل های آلومینیومی میشود دارند .

از دیگر مزایای طراحی پادری نسبت به پادری های سیم بکسلی می تواند به : زمان ساخت کمتر ، مقاومت بیشتر به رطوبت و زنگ زدگی  اشاره کرد .

 

پادری پادری آلومینیومی پادری پی وی سی